Аб метрапалiтэне

Мінскі метрапалітэн быў адкрыты 29 чэрвеня 1984 года. Летапіс метро пачынаўся з 8 станцый адной лініі і электрадэпо “Маскоўскае”. Затым з’явілася другая ветка і электрадэпо “Магілёўскае”.

Цяпер Мінскі метрапалітэн налічвае 29 станцый з 51 вестыбюлем (у тым ліку, 9 станцый з 31 эскалатарам і 12 станцый з пуцявым развіццём). Інвентарны парк метрапалітэна складае 361 вагон, які сфарміраваны ў 72 пяцівагонныя саставы (па электрадэпо “Маскоўскае” – 37 саставаў (185 вагонаў), па электрадэпо “Магілёўскае” – 35 саставаў (176 вагонаў).

Эксплуатацыйная даўжыня пуці мінскага метро складае амаль 37,3 кіламетра ў двухпуцявым вылічэнні. Усяго даўжыня пуцей у аднапуцявым вылічэнні з тупікамі і пуцявым развіццём дэпо складае каля 106 кіламетраў.

У склад дзяржаўнага прадпрыемства “Мінскі метрапалітэн” уваходзіць 30 структурных падраздзяленняў: 9 службаў, 2 электрадэпо, 12 аддзелаў, апарат галоўнага рэвізора па бяспецы руху цягнікоў, сітуацыйны цэнтр, лабараторыя метралогіі, 4 сектары, 2 інтэрнаты. Штатная колькасць работнікаў метрапалітэна – амаль 5 тысяч чалавек.

У перыяд з моманту пуску па цяперашні час метро беларускай сталіцы прайшло вялікі шлях развіцця. Дзяржаўнае прадпрыемства “Мінскі метрапалітэн” дынамічна і эфектыўна рухаецца наперад у сферы мадэрнізацыі вытворчых працэсаў, робіцца ўсё неабходнае для зручнасці і камфорту пасажыраў.

Метрапалітэн паступальна абнаўляе рухомы састаў на больш сучасны, камфортны і бяспечны. Створана і ўдасканальваецца безбар’ернае асяроддзе для зручнасці пасажыраў розных магчымасцей. На ўсіх станцыях уведзены бескантактавы спосаб аплаты праезду з выкарыстаннем банкаўскіх плацежных сістэм. У метро з’явіўся доступ у інтэрнэт па тэхналогіі Wi-Fi.

Завяршаецца будаўніцтва 4 станцый трэцяй лініі, якая ў далейшым будзе прадоўжана з увядзеннем у эксплуатацыю электрадэпо “Слуцкае”. У доўгатэрміновай перспектыве плануецца будаўніцтва чацвёртай і кальцавой ліній.

Метрапалітэн – надзейны і экалагічна чысты від гарадскога пасажырскага транспарту з высокай хуткасцю перавозкі пасажыраў. Сёння метро адыгрывае ключавую ролю ў транспартнай інфраструктуры беларускай сталіцы, без яго ўжо немагчыма ўявіць паўсядзённае жыццё мегаполіса. Штогадовы аб’ём перавозкі пасажыраў мінскім метро складае да 300 мільёнаў чалавек. Удзельная вага метрапалітэна ў гарадскіх перавозках камунальным пасажырскім транспартам набліжаецца да 40 працэнтаў, а сярэднясутачная перавозка  – да 800 тысяч чалавек.

За 35 гадоў з моманту пуску (з 1984 па 2019 год) мінскае метро перавезла амаль 7,5 мільярда пасажыраў – гэтая лічба супастаўная з насельніцтвам усёй планеты.

Асноўны від дзейнасці метрапалітэна – перавозка пасажыраў. Метрапалітэн таксама аказвае дадатковыя паслугі:
- аўтатранспартныя паслугі;
- паслугі арэнды памяшканняў;
- паслугі па рэалізацыі білетаў для наземнага транспарту;
- рэкламныя паслугі (размяшчэнне рэкламы на станцыях і ў вагонах метрапалітэна).